Wired redacteur Chris Anderson heeft weer eens een stuk geschreven waar wel weer een tijdje over gepraat gaat worden (Chris Anderson was ook degene die The Long Tail als marketing concept neerzette, en vervolgens ook 'gratis' als businessmodel uitlegde). De titel van zijn laatste artikel: "Het web is dood. Lang leve het internet." In het kort komt het er op neer dat gebruikers langzaam vertrekken van het web als in met hyperlinks verbonden HTML pagina's naar zogenaamde 'apps' (lekker twitterbaar kort voor 'applicaties'). Naar HTML pagina's moet je zoeken, met apps komt het naar je toe. Het voordeel van apps is dat je er misschien wel voor betaald, maar je wel gewoon netjes, op een gecontroleerde manier, de dingen krijgt die je wilt hebben. Of in ieder geval goed genoeg vind.
Het internet wordt steeds volwassener. Waren het gisteren nog vooral technici die droomden van het open internet als ideaal, dan zijn het vandaag jan en alleman die content genereren en bedr…
Dit artikel van murblog van Maarten Brouwers (murb) is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie .