Ontwikkelingen gaan te snel om allemaal bij te houden, dat is wat blogs en tijdschriften je graag willen vertellen. Daarom móet je hen ook volgen. Als je alle nieuwe media trends en technieken echter wilt kennen heb je geen tijd meer over om echte dingen te maken. Geen tijd meer om plezier te beleven aan het bouwen van iets, noch tijd om er aan te verdienen.
Gelukkig zitten er achter veel hypes vaak dezelfde concepten die voortborduren op jaren lopende trends. En die zijn best wel te volgen. Zo stuitte ik onlangs op een artikeltje dat ik negen jaar geleden had geschreven over webstandaarden. En in de basis klopt nog steeds (hoewel we ons nu niet meer druk hoeven te maken over Netscape 4.x). Wanneer je over andere soorten displays (waaronder auditieve) nadacht, dan kon je al weten dat Flash en pixelperfect design nooit duurzaam kunnen zijn, en op den duur vervangen moeten worden (‘hypes’ die het goed doen zijn nu responsive design, …
Dit artikel van murblog van Maarten Brouwers (murb) is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie .