In theorie kunnen ERP systemen veel tijd, en dus geld besparen, maar een groot deel van die in potentie aanwezige winst wordt niet gemaakt. Veel ERP systemen blijken in de praktijk toch niet zo gebruiksvriendelijk (Lucas, 2010).Typische problemen, voor velen waarschijnlijk erg herkenbaar, zijn:Moeilijk om de volgende stap te vinden in een scherm (waar moet ik nu op drukken?)Feedback en informatie is vaak onduidelijkDe manier van data invoeren zijn vaak omslachtig (of de gebruiker wordt niet gewezen op de slimmere manieren)Verplichte velden en zaken waarop gevalideerd wordt zijn niet altijd duidelijkHet is lastig een positie te bepalen in de applicatie, waardoor de gebruiker niet altijd weet hoe deze zijn of haar stappen kan reproducerenZoek functionaliteit werkt niet altijd op dezelfde manier in de applicatieIconen en labels zijn vaak onduidelijkDe functionaliteit achter knoppen is niet altijd voorspelbaar of inzichtelijkHoe er in lijsten geselecteerd kan worden is inconsistent.Dezeā¦
Dit artikel van murblog van Maarten Brouwers (murb) is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie .