In een vorige post over het concept achter de hypes schreef ik over hoe ik onderscheid maak tussen een duurzame trend, het concept, en een hype.
Achteraf oordelen dat iets een hype was is echter gemakkelijk, dus hierbij een voorspelling. Even de 'regels' herhalen:
> De trend (en doel) voor het internet, die zich vanaf het begin heeft ingezet, is: informatie zo goedkoop, handig en snel mogelijk overal beschikbaar maken. Big data, personal cloud, Twitter, prijsvergelijkers, en vele andere hypes passen hier in. Dat is wat ‘de technologie wil’. Maar of je zou moeten investeren in de hype voor de langere termijn moet er toch op zijn minst aan de volgende voorwaarden worden voldaan: > 1. Het moet open zijn > 2. Het moet aanpasbaar zijn > 3. Het moet flexibel zijn.
Hypes vroegtijdig herkennen is niet alleen leuk om te doen, het houd je ook nuchter in een snel veranderende wereld. Goed. Met de bovengenoemde reg…
Dit artikel van murblog van Maarten Brouwers (murb) is in licentie gegeven volgens een Creative Commons Naamsvermelding 3.0 Nederland licentie .