delicious

Brands: Beyond the interface

Een murb'ed feed, bijna 6 jaren geleden geplaatst onder brands, branding, interface, gui, design, experience, ux & ui.

Does it bother you wether everything looks kind of the same? It kind of does to me. But…

As much as sameness in digital is real, it shouldn’t be too much of a problem. Standardization of interfaces does bring clear consumer advantages. On top of that, digital has brought brands an extremely rich means of expression. This goes way beyond the interface. Brands should take full advantage of this by creating memorable digital experiences. A powerful way to reach memorability is by evoking feelings.

please read the article for a the entire, thorough argument, yet I don’t want to be convinced. Actually I hate it when every bar looks like yet another hipster coffee place. Yes I carry an iPhone. I have to come with a rebuttal, one day.

Lees meer op de oorspronkelijke bron.

Op de hoogte blijven?

Maandelijks maak ik een selectie artikelen en zorg ik voor wat extra context bij de meer technische stukken. Schrijf je hieronder in:

Mailfrequentie = 1x per maand. Je privacy wordt serieus genomen: de mailinglijst bestaat alleen op onze servers.