Browserondersteuning

An article, posted more than 3 years ago filed in browser, Edge, chrome, Firefox, support, mobile, Safari, complexity, quality & performance.

murb hanteert een browser support grading systeem (een idee dat ik ooit heb gekregen van Anselm Hanneman bij het lezen van How to define a browser support level matrix) voor browserondersteuning. We classificeren browsers met een A, B, C of D.

Klasse Omschrijving
A Beste gebruikerservaring; alle features werken en weergave is duidelijk.
B Alle features werken. Weergave niet altijd optimaal.
C Basis functionaliteit werkt (in ieder geval rollen buiten controle (b.v. niet-admin functies)), maar geavanceerdere functies zijn niet altijd beschikbaar. Performance mogelijk niet optimaal.
D Wordt niet ondersteund.

B2B projecten

Veelal kantoortoepassingen, complexe schermen, mobile support is een nice to have.

Klasse A Browsers:

Klasse B Browsers:

Klasse C Browsers:

Consumenten-applicaties

Consumenten gebruiken steeds meer een mobiel apparaat als primaire device. Vandaar dat mobiele browsers niet als klasse B beschouwd kunnen worden; verder is de lijst van browsers gelijk. We proberen deze applicaties dan ook mobile first te ontwikkelen.

Klasse A Browsers:

Klasse B Browsers:

Klasse C Browsers:

Alternatieve gradaties:

Op de hoogte blijven?

Maandelijks maak ik een selectie artikelen en zorg ik voor wat extra context bij de meer technische stukken. Schrijf je hieronder in:

Mailfrequentie = 1x per maand. Je privacy wordt serieus genomen: de mailinglijst bestaat alleen op onze servers.