Foggy cloud

Een artikel, ongeveer 9 jaren geleden geplaatst onder cloud, cloud computing, vps, obscurity, technology, words, newspeak, visible, invisible & design.
Foggy cloud

> Customer: "I want to have problem x to be solved by a new cloud product y, can you make this?"
> Engineer: "Yes, of course, I'm an engineer. I can make anything, just pay me and give me sufficient amount of time."
> C: "Sorry, time & money are finite…"
> E: "Ok, so I guess with cloud you mean your data should always accessible, right?"
> C: "Yeah"
> E: "Like a website?"

When talking about The Cloud we're talking about making things invisible. Yet the implications of the actual technology chosen, hidden by that same cloud, matters a lot to most customers: should the application be up and running all the time? Does it matter whether where the servers are physically located (because of data security & privacy concerns)? Don't make it too foggy with labelling stuff cloud-computing.

Image is my own, so the terms at the bottom apply to this pic as well

Ga verder met lezen en/of reageer...

Op de hoogte blijven?

Maandelijks maak ik een selectie artikelen en zorg ik voor wat extra context bij de meer technische stukken. Schrijf je hieronder in:

Mailfrequentie = 1x per maand. Je privacy wordt serieus genomen: de mailinglijst bestaat alleen op onze servers.

Oplossingen die wel werken zijn veiliger.

Waar vroeger de gaafste machine’s bij professionele instellingen stonden staan deze nu bij de mensen thuis. ‘Het werk’ kan inmiddels gedaan worden op machine’s met de kracht van misschien wel 10 jaar terug. En ondertussen dendert de trein die voldoet aan Moore's law voort: snellere en krachtige machine’s voor minder geld. Consumenten blijven wel doorkopen en inmiddels zijn thuis apparaten waar menig bedrijf… nee ze zijn niet jaloers, de bedrijven zijn inmiddels trots op hun super-beheersbare systemen. Dat ze qua gebruiksvriendelijkheid ook in eind jaren 90 zijn blijven steken doet daar niets aan af. Of wel?

Het is een trend die lijkt te breken. De jongeren nemen gewoon hun betere en slimmere ‘telefoons’ mee, met betere kalender en e-mail functionaliteit dan de standaard telefoons die ze uitgereikt krijgen. Vervolgens worden deze naar wens aangevuld met vele extra communicatiekanalen die hen in staat stelt hun werk sneller gedaan te krijgen. Het is jammer dat sommige instelling…

Ga verder met lezen en/of reageer...

murb blog