ContextSonification

An article, posted more than 16 years ago filed in usability, sound, emma, graduation, sonification, effects, interaction, audio, design & invisible.

ContectSonification is another way of looking to adding sound to your computer environmen. This was my graduation Thesis for the European Media Master of Arts (EMMA) programme PrefaceThe first version of ContextSonifier was created in 2004 by Maarten Brouwers. It was the result of his Master-thesis: 'Context Sonification'. You can download his thesis here or just continue reading it in HTML format.The whole process has been supervised by:: Martin Lacet (thesis), Janine (project), Tom (project) and David Garcia (project) and was first published in Hilversum, August, 2004.When communicating from one human to another, visual, auditory and/or haptic cues are being used for communication. When communicating to another person directly a person communicates more than a plain message. It communicates also a state of being, a soul. Somehow also mechanical devices and environments are able to communicate this 'state of being'. Communicating not only in true/false messages. To…

Continue reading...

Auditieve Mens-Machine Interactie

An article, posted more than 17 years ago filed in design, thesis, sonification, hti, auditory interaction, audio, interfaces, bachelor, interaction & sound.

Note to English readers: This was my Bachelor Thesis (Interaction Design) on auditory interfaces. Since this text on auditory human technology interaction is in Dutch, you might be interested in my other text on this matter written in english (and more up to date too), it's title is context sonifier.InleidingDoelstellingMet dit document tracht ik zo'n breed mogelijk licht te werpen op de ontwikkelingen en mogelijkheden omtrent auditieve ondersteuning van een mens-machine interface. Het primaire doel is om een beter inzicht te krijgen in hoe een visuele interface uitgebreid kan worden met auditieve elementen. Mogelijk vloeien hier nieuwe ideen uit.Uniforme auditieve vormgevingWanneer men kijkt naar de bestaande richtlijnen voor dergelijke interfaces, als Microsoft Windows, Apple OS-X, KDE, dan valt het op dat er weinig tot geen aandacht wordt geschonken aan voorschriften die leiden tot een meer uniforme auditieve vormgeving van het systeem.ToepassingsgebiedDe toevoe…

Continue reading...

Een beknopte geschiedenis van de Elektronische Muziek

An article, posted more than 18 years ago filed in audio, muziek, electronica, geschiedenis, geluid, effecten, componeren & klassiek.

De ontwikkeling van elektronische muziek stroming is naar mijn idee uiterst interessant, omdat deze immer nog steeds gaande is. Stromingen als rock borduren steeds voort op instrumenten die al uit ontwikkeld zijn, als gitaar en drums. De expressiemethoden met deze instrument zijn echter al lang bekend, dit in tegenstelling tot elektronische muziekinstrumenten, die nog niet zo lang bestaan (begin van de vorige eeuw begon het een beetje), en waar nu nog geëxperimenteerd wordt met nieuwe gebruikersinterfaces die stuk voor stuk weer kunnen zorgen voor een geheel nieuwe manier van geluiden maken. En geluiden kunnen, in een geordende manier, leiden tot muziek.

Door gebruik te maken van elektronische muziekinstrumenten, kun je in principe alle geluiden die de bespeler wil krijgen maken. In principe zijn de grenzen onbeperkt.

De elektronische muziek in de maatschappij

Niet schokkend

De elektronische muziek is geen stijl die zich verzet, in de harde …

Continue reading...

murb blog