ContectSonification is another way of looking to adding sound to your
computer environmen. This was my graduation Thesis for the European Media Master of Arts (EMMA) programme PrefaceThe first version of ContextSonifier was created in 2004 by
Maarten Brouwers. It was the result of his Master-thesis:
'Context Sonification'. You can download his thesis
here or just continue reading it in HTML format.The whole process has been supervised by:: Martin Lacet
(thesis), Janine (project), Tom
(project) and David Garcia (project) and was first published in
Hilversum, August, 2004.When communicating from one human to another, visual, auditory
and/or haptic cues are being used for communication. When
communicating to another person directly a person communicates
more than a plain message. It communicates also a state of being,
a soul. Somehow also mechanical devices and environments are able
to communicate this 'state of being'. Communicating not only in
true/false messages. To…
Note to English readers: This was my Bachelor Thesis (Interaction Design) on auditory interfaces. Since this text on auditory human technology interaction is in Dutch, you
might be interested in my other text
on this matter written in english (and more up to date too), it's
title is context
sonifier.InleidingDoelstellingMet dit document tracht ik zo'n breed mogelijk licht te werpen
op de ontwikkelingen en mogelijkheden omtrent auditieve
ondersteuning van een mens-machine interface. Het primaire doel
is om een beter inzicht te krijgen in hoe een visuele interface
uitgebreid kan worden met auditieve elementen. Mogelijk vloeien
hier nieuwe ideen uit.Uniforme auditieve vormgevingWanneer men kijkt naar de bestaande richtlijnen voor
dergelijke interfaces, als Microsoft Windows, Apple OS-X, KDE,
dan valt het op dat er weinig tot geen aandacht wordt geschonken
aan voorschriften die leiden tot een meer uniforme auditieve
vormgeving van het systeem.ToepassingsgebiedDe toevoe…
De ontwikkeling van elektronische muziek stroming is naar mijn idee
uiterst interessant, omdat deze immer nog steeds gaande is. Stromingen als rock borduren steeds voort op
instrumenten die al uit ontwikkeld zijn, als gitaar en
drums. De expressiemethoden met deze instrument zijn echter
al lang bekend, dit in tegenstelling tot elektronische
muziekinstrumenten, die nog niet zo lang bestaan (begin van
de vorige eeuw begon het een beetje), en waar nu nog
geëxperimenteerd wordt met nieuwe gebruikersinterfaces die
stuk voor stuk weer kunnen zorgen voor een geheel nieuwe
manier van geluiden maken. En geluiden kunnen, in een
geordende manier, leiden tot muziek.
Door gebruik te maken van elektronische muziekinstrumenten,
kun je in principe alle geluiden die de bespeler wil
krijgen maken. In principe zijn de grenzen onbeperkt.
De elektronische muziek in de maatschappij
Niet schokkend
De elektronische muziek is geen stijl die zich verzet, in
de harde …