Testen en evalueren.

Evalueren of iets werkt, of testen we of iets werkt? Als u er niet bij stil staat zou staan dan zou u mogelijk denken dat het twee keer dezelfde vraag is…

Afnemers evalueren

Een klant test niet of iets dit of dat doet, die probeert het uit. Een klant vraagt zich niet alleen af of een bepaalt soort functionaliteit voldoet aan de specificatie, maar vraagt zich ook af of dit goed werkt. Of het goed werkt voor hem of haar persoonlijk. Voldoet het aan de verwachtingen? En vraagt zich op zijn of haar beurt weer af of zijn of haar klanten er (minimaal) tevreden mee kunnen zijn.

Testen is te beperkt voor klantgerichtheid

Het fijne van testen is dat er een test geschreven kan worden voor dat de functionaliteit bestaat. Het mooie hiervan is dat er een objectieve manier bestaat om te bepalen of iets voldoet aan de test of niet: de testcriteria. Slagen de tests met een voldoende, dan is het product - volgens de test - af.

Maar vaak strubbelen klanten dan nog tegen. Wa…

Continue reading...

Maatwerk gebruikerservaringen

An article, posted more than 12 years ago filed in gebruiksvriendelijkheid, crm, maatwerk, webwinkel, processen, concurrentie, klanten & saai.

Als alle webwinkels op hetzelfde script/software gebaseerd zijn, werken ze ook allemaal hetzelfde. Enerzijds misschien de droom van iemand die zich druk maakt over de gebruiksvriendelijkheid, anderzijds is de versaaiing van het online e-commerce landschap…

Als alle bedrijven hetzelfde, of een gelijkend, CRM pakket gebruiken… hoe echt verrassend kun je dan je klant nog benaderen?

Als alle bedrijven dezelfde proceswork-flows implementeren, hoeveel klantgerichter kun je dan nog worden dan je concurrentie?

Daarom is maatwerk zo verkeerd nog niet.

Continue reading...

murb blog