On recommending

An article, posted about 6 years ago filed in facebook, google, youtube, fake news, filtering, censorship, quality, news, articles & opinion.
On recommending

“Recommended for you” is a personal suggestion, a sign of good taste. You hope the other will like it. The problem is that most online recommendation "agents" (in their depersonalised form) just listen. They’re just doing math. It would've been more honest if it was called exactly what it was “Others also bought/saw”, instead of the semi-personal “recommended for you”.

When you recommend, highlight something at your account, there is no reason not to assume you mean it, as in for real. So when YouTube or Facebook is highlighting shit randomly uploaded by morons and they highlight that crap, you’re right to assume you’re dealing with something who genuinely likes shit made by morons, in other words, the recommendation agent has an as messed up personality as the creators. And hence we learn: Youtube, Facebook, they're messed up. You can’t say welcome women and then recommend a video to the next person in line about how to “play” women. You can’t say hail diversity and at the s…

Continue reading...

Notes: How to Hack PR for Your Startup

An article, posted more than 7 years ago filed in startup, design, marketing & news.

Just attended a free webinar (replay) from Founder Institute: “How to Hack PR for Your Startup”. Here are some of their (Adeo Ressi (FI) and Conrad Egusa (Publicize.co)) main takeaways:

  • Make sure you have a great design, no-one needs to tell you that
  • FAMOUS
    1. Formulate the announcement: Make sure you’ve got news when you approach TechCrunch etc;
    2. Amplify your dreams; Let’s go to Mars!
    3. Messaging: the press release; make sure to make it as easy as possible: $20 /article; E-mail pitch (sell), press release is the make it easy to write. Make sure you use social proof, interesting stuff that adds to an interesting tool. Link your LinkedIn, Twitter etc. “Hi I’m Maarten (LinedIn, @murb”.
      1. Make sure you follow up, but don’t spam
      2. Don’t sell!
      3. Own:…

Continue reading...

Een rommelacademie?

An article, posted almost 14 years ago filed in blog, tetem, aki, expositie, news, orginaliteit, kunst, herhaling, creatief, enschede, artez, enjoy & art.

Enschede mag best trots zijn op de AKI, de naam van de kunstacademie die langzaam ondergesneeuwd dreigt te raken door het geweld van Artez, de naam van de organisatie waar drie plaatsen hun kunstacademies in hebben laten opgaan. Vorige week heb ik een deel van de eindexamen expositie bekeken, en mogelijk ga ik nog een keer terug om de rest te bekijken. Het is zeer de moeite waard. Zeer divers ook, en veel mooi en/of inspirerend werk. Maar wat schetst mijn verbazing: veel van het juist minder originele werk krijgt aanmoedigingsprijzen. En van een afgestudeerde die ik ken hoor ik dat steeds de minst originele kunstenaars genomineerd zijn voor andere prijzen, beurzen krijgen of toegelaten zijn tot bekendere instituten. Ik heb altijd het gevoel dat over de AKI wordt gedacht als de rommelkunstacademie. Dat ze daar niet een goed omlijnd studieprogramma hebben, en dat wat daaruit voortvloeit dus ook niet echt goed kan zijn. Hoewel ik zelf geen AKI diploma heb, heb ik wel het geluk geh…

Continue reading...

murb blog