Mail.app's attachments in Outlook

A picture, posted more than 12 years ago filed in mac, windows, problem, email, mail, outlook & mail.app.
Mail.app's attachments in Outlook

Continue reading...

Een beter e-mailprogramma voor Mac OS-X

An article, posted more than 12 years ago filed in gebruiksvriendelijkheid, mac, review, email, software, e-mail, os-x, mail.app & beoordeling.

De afgelopen tijd heb ik geëxperimenteerd met alternatieve e-mailprogramma's voor mijn Mac. Een alternatief dus voor Apple's eigen Mail.app. Ik stuur zo'n 30-40 mails per dag waarvan een groot deel naar Outlook gebruikers. En hier begon mijn frustratie: zij zien mijn mails niet zoals ze er uit horen te zien, sterker nog: delen vielen soms weg en de gebruikers ontvingen spookbijlagen (meer hierover later). Naast deze, en andere kleine frustraties en gewoon nieuwsgierigheid leidde er toe dat ik actief op zoek ging naar het beste e-mailprogramma.

Tijdens deze zoektocht heb ik mijzelf verplicht tot het daadwerkelijk gebruiken van de e-mailprogramma's in 'productie'. Dat was gelukkig niet zo lastig meer zoals het vroeger ooit was. Alle mail staat immers tegenwoordig op IMAP servers, en wordt niet langer 'definitief' gedownload vanaf (POP) servers (een Exchange-server forceer ik overigens actief in IMAP door gebruik te maken va…

Continue reading...

Zijn de systemen klaar voor generatie Y en Z?

Generatie Y & Z, de generaties van mensen die na 1980 is geboren is, is inmiddels gearriveerd op de arbeidsmarkt. Nu misschien nog in overzichtelijke getale, straks kan er niet meer om de typische gedragingen van deze generaties heen gedraaid worden. Dit heeft gevolgen voor het bedrijfsleven en de systemen waar zij mee werken. De mensen van na 1980 zijn goed in het werken met technologie, maar zijn daarnaast veeleisend en misschien wel verwend in hun opstelling ten opzichte van 'hoe de dingen nu eenmaal zijn'. Iets voor lief aannemen doen zij niet meer. De generatie die opgegroeid is met grafische computer interfaces heeft leren communiceren met redelijk goed ontworpen communicatiemiddelen en zullen daarom niet accepteren dat communicatie in het bedrijfsleven vaak loopt via slecht ontworpen en inefficiënte systemen. Ik benadruk: niet accepteren. Waar eerdere generaties de gekozen systemen voor lief aannamen kan van de nieuwere generaties protest worden verwacht… of ze werken e…

Continue reading...

noreply@

An article, posted about 14 years ago filed in experience, email, noreply, bedrijven, communicatie & uitstraling.

“Indien u vragen heeft, reageer dan niet op deze e-mail, maar …”

Bedrijven die e-mails versturen met noreply@{bedrijfsnaam} zeggen eigenlijk het volgende: we willen eigenlijk niet bereikbaar zijn, praat niet tegen ons: We willen niet luisteren naar klanten.

Hetzelfde geldt ook voor bedrijven die bellen zonder dat ze hun nummer willen laten zien in het scherm. Of geen afzender op de enveloppe zetten als ze nog fysiek hun brieven laten afleveren. Probeer ons niet te bereiken, dat vinden we niet handig. 

Wanneer houdt die verveldende noreply@-gewoonte nou op? Er zit geen technische reden achter, sterker nog: doordat veel ‘vervelende’ e-mails van ‘no-reply’ adressen komen wordt het al snel als spam aangemerkt.

Dus wilt u als bedrijf communiceren met de klant, denk dan nog eens na over wat ‘noreply’-betekend.

Continue reading...

murb blog